sunnuntai 31. toukokuuta 2026

Syreenien aika

 


Vasta oli vappu

ja nyt on jo täysi kesä.


Syreenit (sireenit) kukkivat.




Raparperisesonki on parhaimmillaan.
Sunnuntain päiväkahvilla raparperipiirakkaa.


Hyvin monet luonnonkukat kukkivat,
niitä tulee poimittua maljakkoon.



Osa on jo kukkimisen loppusuoralla.




Myös lupiinit kukkivat, 
onko juhannuksena enää mitää kerättävää.




Suloista suvea kaikille!




sunnuntai 24. toukokuuta 2026

Ihmeen ihanaa

 

Kevät on joka vuosi yhtä ihmeellistä ja ihanaa.

Nyt on se aika, kun kaikki kasvu etenee hurjan nopeasti,

ettei oikein ehdi havainnoida kaikkea.



Kirsikka kukkii.


Ja omena.
Jonkin verran omenapuissa on kukkia.

Sitten syväkyykky perspektiivistä tulppaaneja.


Toisaalla pihassa kukkii luonnonkukat.

Yhtenä iltana piti vielä 'hypätä' pihalle sateenkaarta kuvaamaan.

Muutama muukin kuva tuli sitten napsittua.



Kevätesikko.

Sekä lehmus iltavalossa.


Upeaa uutta viikkoa!




maanantai 18. toukokuuta 2026

Keinunkatos

 


Töistä tulessa tien varresta kesän ensimmäiset kielot.



Nyt on keinu saanut uuden katoksen. 
Nettiä selailin sopivan löytääkseni. Hankkijalta viimein löytyi ja sitä ei tarvinnut tilata vaan kävin ostosmatkalla naapurikunnassa. 

Päädyin tähän katokseen kaikista vaihtoehdoista, koska se on valmistettu Suomessa. 
Aasia tavaraa on liikaa, vaikka ihan aina sen hankkimisen välttäminen ei onnistu.

Hyvän ostoksen kunniaksi herkkua kahvin kanssa.


❉      ❉      ❉



perjantai 15. toukokuuta 2026

Projektit

 


Kristiina K:n toukokuun haasteen aiheena on projekti, suuri tai pieni.


1. Projekti

'Rakensin' kevään aikana vanhoista kattotiilistä kohopenkin. Kesäkukille, tietysti. 








Jos tässä ikinä kukkii mitään niin varmasti siitä tulee kuvia sitten.



2. Projekti

Joka keväinen polttopuusavotta. Klapit tehdään koneella ja minun tehtäväksi jää kärrätä puut liiteriin.
Siinä on mennyt tovi jos toinenkin, että muihin harrastuksiin ei oikein ole ehtinyt /jaksanut.


Tästä aloitin.

Nyt on puut liiterissä. Ei haittaa vaikka tulisi sateinen kesä. Toki niitten voisi antaa ensin kuivua pellon reunassa, mutta nyt olen parina keväänä tuonut ne suoraan liiteriin. Ainakin viime talvena puut olivat ihan kuivia.




3. Projekti

Käsittelin pihakeinun terassiöljyllä. Siitä tuli siisti ja melkein kuin uusi. Uusi katos pitää vielä hankkia. Entinen oli jo päivän haalistama ja haurastuttama.



Kyllä kelpaa keinutella.



Tänään tuli aloitettua kesän ruohonleikkuu sesonki. Projektia riittää siinäkin, 'lääniä' on sen verran, että yleensä jaan leikkaamisen kahdelle/useammalle päivälle.



☘️      🌸      ☘️